En mistet lommebok og en frelst PDF Skriv ut E-post
Nyheter - Nyheter 2009
Skrevet av M.L   
fredag 01. mai 2009 00:00

Kort rapport fra arbeidet, april 2009

Nyheter fra Chiang Mai

En av shan jentene som regelmessig kommer på møtene våre, har vært frelst i over 1 år, og hun jobber i et bakeri. En dag, mistet en av hennes medarbeidere sin lommebok, og han spurte henne, er du en Kristen? Hun sa ja! Han sa, hvis jeg får min lommebok tilbake skal jeg bli en Kristen. Hun la sin hånd på han og ba om at han skulle få den tilbake. Det helt utrolige er at han fikk lommeboka tilbake. Den var sendt helt fra Bangkok ca. 700 km fra Chiang Mai, selv om han mistet den på markedet i Chiang Mai. Dette var veldig trosbyggende for henne å oppleve.

Våre to nygifte shan vokser i Herren. Vi har nå regelmessige Bibelstudier med dem her hjemme, og begge har uttrygt at de ønsker å kutte ned på sin arbeidstid, slik at de kan delta mere på søndags møter, Bibel studier og delta mere i arbeidet. De har et sterkt ønske i sitt hjerte til å begynne på en Bibelskole og til å tjene Gud på fulltid.

En annen shanmann som har deltatt på våre fredags møter i mere enn et år nå. Han har enda ikke tatt i mot Jesus, på grunne av press fra hans familie. (Han er redd for hva familien kommer til å si hvis han går bort fra Buddhismen og blir en Kristen).

Be om at han skal få mot til å ta i mot Jesus.

I Fang har skolen sommerferie fram til juni, og våre to misjonærer der arrangerer en 4 ukers Bibeltrening for staben. Temaet for Bibeltreningen dette året er vårt forhold til Gud og våre medmennesker. M underviste der i forrige uke, og han kan virkelig se at staben er ivrige til å lære og til å vokse dypere i sitt forhold til Gud og hverandre. På tross av utfordringer i livene sine, fortsetter dem med å nå ut til andre Shan med evangeliet og trofast følger opp de 14 cellegruppene de har med nyfrelste i Fang.

Vi takker Gud for deres trofasthet og utholdenhet.